A francia gasztro napot szétszeleteltem :-) miután hazajöttünk vasárnap a lovaglásból, gondoltam ünnepeljünk :-) megcsinálom a kakast és a hagymalevest. A hagymalevesről már írtam, így azt kihagyom, de az erdeigombás boros kakas, mennyire sikeredett, és még a Dédi, illetve ÜkMami is velünk volt...:-) ugyanis TaviMamától megkaptuk a Dédimama tányérkészletét, így abban tálaltam a menüt. Klasszikus szépség, nem amolyan ecserin talált, hanem a Család szellemével átitatott, személyes, bensőséges :-) igazán becses tárgyak..

még szombaton vettem a piacról erdei gombákat, vargányát, pereszkét, trombitagombát, szegfűgombát és pöffeteget. rendkívül illatosak voltak együtt...volt egy hazai kakas, és egy cabernet sauvignon..adott volt minden...ja, és vettem aprócska gyöngyhagymákat..hmmmm,,,mennyei...

ha igazán be akarsz vágódni, ha klasszikus, de különlegesre vágysz, ha konzervatív a vendégsereg, akkor ezzel az újdonsággal mindenhol tarolni fogsz :-)

és hogy mit ünnepeltünk? Tamara lovaglását, Tibi újrakezdését, és úgy általában mindent :-)

Erdei gombás coq au vin

1db kakas/tyúk darabokban, 1/2 liter vörösbor, vaj és olívaolaj, 20dkg szalonna felkockázva, kb 20 mogyoróhagyma, gomba (nekem kb 1 liternyi darabolt gombám volt, és szerintem kellett bele. de sima csiperkével is meg lehet csinálni), 2 fokhagymagerezd, 3 ek liszt, 3dl csirke alaplé(én víz+reszelt zeller-fehérrépa keverékét használtam), 2 babérlevél, só, bor, kakukkfű, csokor petrezselyem. 

Ha igazán gazdag ízt szeretnél, pácold be vörösborba a darabolt kakast egy éjszakára. Másnap a páclevet hagyd meg, mert majd abban fog főni-sülni a kakas. 

Vaj és olívaolajon pirítsd meg az apróra vágott szalonnát, majd add hozzá a mogyoróhagymákat, és addig süsd, míg meg nem barnulnak a kis hagymák. Add hozzá a gombákat, a fokhagymát, és kb 2 percig süsd. Vegyél ki mindent az edényből. A maradék zsiradékhoz adj még vajat és a csirkedarabok mindkét oldalát süsd aranybarnára. Ha kész, tedd félre a húsokat. A maradék szaftot liszttel sűrítsd be, adhatsz hozzá még egy kis vajat, hogy legyen bőven, majd lassan keverd hozzá a vörösbort, és a csirke alaplevet/vagy vizes reszelt zöldséget, fűszereket, és a gombás-mogyoróhagymás alapot. Forrald föl. Egy nagy, öblös hőálló, lefedhető edénybe (nagy jénai tál) tedd bele a hús darabokat és a masszával öntsd föl a tálat. fedd le, és előmelegített sütőben süsd, kb 1-2 óráig (az állat kora és súlya dönt). Tálalás előtt szórd meg apróra vágott friss petrezselyemmel. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr962348730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása