jszcst 2013.02.16. 20:34

Lasagne házilag

Szeretem magam elkészíteni az ételt. Az alapanyagoktól elkezdve. A tésztanyújtás külön öröm számomra, sajnos nem mindig van rá alkalmam, de ez csak a tésztagépem határait jelzik, nem az enyémet. Kaptam egy 5kilós marhaús darabot. Amikor kiolvasztottam láttam, hogy egyben van az egész. Csináltam marhahúslevest, sok húsból, marhahús ragut, és még így is sok maradt. A megfőtt marhahúsból készítettem el a lasagne-t.

lasagne00.jpg

Marhahúsos lasagne babbal:

Tészta: 4 tojás, kevés só, annyi liszt, hogy gyúrható, de kemény tésztát kapjunk. Réteslisztet szoktam a nyújtásnál használni. A tésztakészítőben a 2-es fokozatot használom, tehát a legvékonyabb utánit. 4 tojásból annyi mennyiség készült, hogy a marhahúslevesbe is jutott széles-vékonymetélt is.
Hosszúra nyújottam, és tepsiméretre vágtam őket. Én 3-4 sor tésztából készítem, frissen.

lasagne01.jpg

Töltelék: kb 50dkg puhára főtt marhahús apróra fölvágva. 2-3 fej hagyma vaj-olajon megpárolva sóval, 1 sárgarépa belereszelve. kb 7dl paradicsomlé, és mehet bele a marhahús, és egy kevés marha húsleves (ha már van, akkor tettem bele).. Fűszerként én fokhagymát és oregánót használtam. A végefelé tettem bele egy üveg (1,5dl) házi kecsöpöt (paradicsom, zöldségek, alma, hagyma, fűszerek) és a főtt babot, kb 2 dl mennyiségnek megfelelőt. A mennyiségek a tepsi méretétől is függnek...A tepsi aljára tettem egy kis zsiradékot, és jöhetnek a tészták, rá a szósz, minden rétegre szórtam egy kis oregánót. A tetejét szósszal fejeztem be, majd mehet rá a sajt, jelen esetben mozarella. Kb 30 perc és kész. Puha, ízeltes, illatos, laktató..

lasagne02.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr695084053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása