jszcst 2011.07.05. 20:12

Tutto ciabatta

Nyáron kevésbé kívánom a kenyereket, ezért inkább kisebb egységeket készítek..

Most kipróbáltam ezt a ciabatta receptet, és mondhatom tökéletes :-)

Érdekes viszont, a tésztareceptje, amit már korábban kipróbáltam kenyérnél, és tudtam, hogy ez most is működni fog.

A lényeg a dagasztás nélküli, minimális élesztő, sok kelesztési időben rejlik.

Nos, próbáld ki Te is!

Ciabatta:  45dkg kenyérliszt (BL80), 1 csipet élesztő, vagy 1/4 tk szárított élesztő, 1 púpozott tk só, kb 3,5dl víz. Híg tésztát kapunk, amolyan galuskaszerűt. Hagyjuk lefedve minimum 12 órát, én 15 órát hagytam..be a forró sütőbe, és kb 25 perc alatt kész is. Ebből az adagból 5-6 darab lesz. Belül lyukacsos, kivül ropogós héjű kis ciabatta-k :-)

A töltelék már pofonegyszerű: kevés jó minőségű olívaolajjal locsold meg a kettévágott ciabatták alját tetejét, mehet rá az uborka, hagyma, mozzarella, paradicsom és sok sok friss fűszernövény: rukkola, bazsalikom, menta, kakukkfű, pici bors. 

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr443042493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

eneska · http://kerdesek.hu/ 2011.07.06. 04:31:47

hú, hétfőn ilyet ettem, mennyire tökéletes!

jszcst 2011.07.06. 09:07:23

@eneska: :-) már én is készülök újra 'gyártani', mert nagyon bejött mindenkinek :-)
süti beállítások módosítása