A magyar Texas szerintem  Hajdúböszörmény. És mi most Texasban nyaraltunk. Mert a rossz idő ellen hazaköltöztünk Hajdúböszörménybe :-)

Hajdúböszörmény a Hajdúság fővárosa. Mezőváros, a Hortobágyi puszta szélén. 

Aki igazán 'egzotikus', vad, amolyan texasi fílingre vágyik, az látogasson el a Hortobágy mellett Hajdúböszörménybe is. 

Csak annyit mondok, traktorhúzó verseny. tesco a kukoricásba építve. lovasszekér. határban legelésző tehenek, birkák, lovak. lassú vezetés. utcán lányok után fütyülős  fiatalok. piac. kombájn minden felé. a helynek megfelelő zene a helyi rádióban. szénás szekér. széna-szalma illat mindenfelé. 

és ez annyira jó. mikor itt laktam nem is láttam ezt annyira jónak. vissza-hazatérve már kuriózum, legendás nosztalgiás...

a kedves (de bicska a zsebben) cigányok,akik meglátva Ivánt a karomon aludva, körbeállva  dicsérik, ámulják, milyen aranyos kisgyerek. akik beszólnak Tamarának, hűűű,milyen dögös kiscsaj....hát még az anyja :-)... ezek másoknak degradáló is lehetne, de én már rég hallottam ezt.

a dunántúli, kissé- ne haragudjatok meg kedves Dunántúliak- savanyú, unalmas, amolyan szenvedélyességtől mentes temperamentuma után, errefelé ösztönös, vadas, természetközelibb hozzáállása közelebb áll hozzám. az emberek nyitottabbak, vendégszeretőbbek, már-már 'tukmálósak' (már-már hiányzik:-) ), és ösztönösebbek. szerintem.

nincs nekem semmi bajom a 'Dunántúliakkal', sok más előnyük van a Kelet-Magyarországiakkal szemben, de mégis jól esik egy kis lazulás. jó látni mezítláb sétáló fiatalokat,férfit karján ülő gyerekkel (nincs is férfiatlanabb dolog annál,ha egy férfi babakocsit tologat az utcán...egy férfi fogja meg a gyerekét, és vigye...), kócos, pucér gyerekeket az utcán (no, ezek Tamara és Deva)...itt még esznek az emberek 5 gombócos fagyit (ezek meg mi vagyunk, Tesóm meg én :-))) ) és a görögdinnyét is csak 4, max 6 részre vágva fogyasztják...

szóval ezek vagyunk mi, hibáinkkal, lemaradásainkkal, és élettel teliségünkkel. remélem meg is marad ez...

a Hortobágy, a Hajdúság vadsága lenyűgöző. a táj, a 'kietlen' táj,ahol MINDEN van, a bőség, a vendégszeretet. most a negatívumokat hanyagolom :-))) a végeláthatatlan puszta, a természeti erők ereje itt mutatkozik meg igazán. Ajánlom mindenkinek ennek a tájnak és lakosainak a megismerését :-))

és a legjobb mondat, amit hallottam:

2 fiatal (20, +-2év) beszélget: 

-el kéne költözni innen. fel kéne menni Pestre..

- minek????? hisz nincs is ott semmi...

és milyen igaz...

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr12196268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása