jszcst 2010.05.14. 10:56

nyírségi kaland

ma ellátogattunk a ’nyírség szívébe’, ami egész más vidék, mint a hajdúság, vagy az ország többi része. Vadas, rejtélyes, és kicsit veszélyes :-)

egy köves emberhez mentünk, mert Tesóm lakásfelújításban van, és megtalálta a legtutibb embert, aki kövekkel (gránit, márvány, mészkő, ónix) kereskedik. Hosszú, mézillatú akácerdőkön keresztülértünk el a kis faluba, ahol lakik a köves ember. Nem akármilyen házban. Márványoszlopos, mészkőfalas családi ház, ahol a raktárhelyiség is márványból van :-)

a fazon fiatal, szerintem alig negyven, mackóalsó, papucs, póló, csak kényelmesen-igaz is, hisz ő otthon van-, a kövek között mindenhol eldugdozott gászpisztolyok, és jó hangulat. Mert mindene van. szép árukészlet, minden raktáron. Bezzeg a nagyneves pesti-budai kövesek, ahol a legtöbbnél csak katalógusból csemegézhetsz, mert nem tartanak készleten, max egy darabot..

na mindegy is, a végén bementem a házba, mert félóránként kell már wc-re járnom. Tesóm már jelezte, hogy ennél az embernél minden márvány és mészkő, de döbbenet volt bent, mert TÉNYLEG minden mészkő, márvány, gránit és onix volt, antik bútorokkal  keverve. nem akarom fikázni, mert ezek a kövek tényleg szépek, és ez neki tényleg kéznél van, csak annyira más világ volt, hogy inkább kíváncsian fürkésztem a ház belsejét.

inkább erről jutott eszembe a nyírségi emberek ’igényessége’, ami mindig érdekes volt számomra, a fodrászok, kozmetikusok, műkörmösök és ruhabutikok mekkájának számító vidéken, mert itt  TÉNYLEG igényessssek az emberek. itt is inkább a másságot emelném ki, ami jellegzetes ezen a vidéken. mármint, hogy  én ezzel nem tudtam azonosulni, talán mert ettől én ’igénytelenebb’ voltam, talán mert nekem más  volt a lényeg.

mindegy, megjártuk az utat, és este, sötétben utaztunk végig a nyírségen, ekkor már sokkal hátborzongatóbb volt a táj, amolyan koboldokkal, szirénekkel, és egyéb manócskákkal teli tájon át értünk haza  :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr262002272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása