jszcst 2010.04.18. 14:38

tavaszi zöld leves

 igenis, szeretek odafigyelni, mit eszünk.. akkor inkább legyek én a ciki 'biomama'. nem érdekel. így is eszünk elég hülyeséget, nem kell tovább fokozni otthon is. 

sajnos elég nehéz véghezvinnem eme elképzeléseimet, mert nem csak rajtam múlik, ki mit szeretne enni, illetve ki milyen aprósággal ajándékoz-kedveskedik nekünk. a férjem csoki és édességkedvelő, a lányom szintén...nyalóka, csoki, cukor, egyebek. pedig nálunk nincs otthon, de vannak nagyszülők, és van BOLT. a nagyszülők még csak-csak, annyi belefér. de a bolt!!!! ááááá, és a hiszti, üvöltés...Ti mit csináltok ilyenkor? emlékszem, volt egy cikk, ahol Angelina Jolie-t fikázták, mert a reptéren hisztiző gyerekeinek végül megvette a csipszet, csokit, csak hallgassanak el... aztán az lett a cikkből, h milyen rossz, felelőtlen anya... 

na de még bírom, a tavasz pedig rengeteg finomsággal kecsegtet, ami egészséges, olcsó és finom is.

március-áprilisi favoritom a zsenge csalán, turbolya, pitypang és kányazsombor. ebből mindenbe teszek egy kicsit, észre se lehet venni.

ma egy sóska levest csináltam 'vadasan', ami szerintem nagyon jó lett, (leszámítva, h pici sót tettünk még bele) és Tamara is nagyokat kortyolt-kanalazott belőle.

Íme a recept: TAVASZI ZÖLD LEVES

4 marék sóska, 1 marék csalán, 1 marék kányazsombor-pitypang-turbolya, 3 gerezd fokhagyma, só.

a lényeg, h szár ne kerüljön bele, különben jön a hínár-moszat érzés :-). én csak megmostam, leszáraztam és kevés vízben  megfőztem, kb 3 percig. összeturmixoltam és fűszereztem. ennyi. főtt tojással és egy fél citrom levével szerintem isteni:-)

ha díszíteni akarod, szórd meg pitypang és százszorszép virágaival :-)

néhány info az említett növényekről (mi Sukorón a patak partján szedjük, szerintem csak nekem jelent óriási élményt, habár Tibi is együtt érzően és férfiasan kesztyű nélkül szedi a csalánt. felnézek rá :-)) )

csalán: vértisztító, vizelethajtó, emésztést serkentő és keringést javító. Levelei béta-karotint, C-, B-, és K-vitamint, flavanoidokat, klorofillt, vasat, kalciumot és káliumot tartalmaznak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kányazsombor: emésztésjavító, vértisztító, természetes antibiotikumként elismert. tartalmaz  nagy mennyiségű A-provitamint és C-vitamint, glukozinolátokat (mustárolaj-glikozidok: szinigrin, glukotropeolin, allil-mustárolaj, benzil-mustárolaj), kis mennyiségű a szívre ható glikozidokat.

 

 

 

 

 

 

 

pitypang: különböző keserűanyagokat, flavonoidokat, cseranyagot, szterolokat, káliumsókat, karotinoidokat, inulint tartalmaz, serkenti az emésztést, vizelethajtó és vértisztító, mivel fokozza a máj és a vesék aktivitását.

 

 

 

 

 

 

 

 

turbolya: gyenge, zamatos levelei édeskések és ánizsillatúak, ezért édespetrezselyemnek is nevezik. A francia konyha által használt „fines herbes”, azaz finom fűszernövények egyike. kitűnő salaktalanító 'szer'. levelei sok A- és C-vitamint tartalmaznak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

na, ha valaki ezek után tavaszi fáradtságot érez, az vmit nem jól csinál :-))

próbáljátok ki!! nyersen persze még jobb, salátába, körözöttbe, kenyérlángost megtöltve :-)

 

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: leves

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr601931610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása