Nem sok húst eszünk, de igyekszem változatosan válogatni a húsfajtákat. Borjú, kecske, kacsa rendszeresen váltja egymást, sokszor eszünk gyöngytyúkot, kakast, és ha lenne olyan kedves vadász ismerősöm, hogy vaddal is meglepne, akkor sok vadat.

A birka ritka az asztalunkon. Inkább a bárányt kedvelem, de az meg évi 1-2 alkalom...

Most viszont sikerült úgy időzítenem, hogy tudjak rendelni az Orondpusztai gazdaságtól, (sőt úgy tűnik még faggyúm is lesz krémnek) akik ürüt (fiatal herélt kos) vágtak. Így került hozzám oldalas, karaj, csontos hús és comb. Az első próbálkozásom az oldalassal volt kedves gimis barátnőmmel, Edinával a 39. szülinapomra, nem  lett tökéletes, nem volt elég neki a patakiban sült 3-4 óra. Valójában túlsült, hiába a lassú tűz. Persze, a szüleim is abálták az erősebb húsokat.. Így tovább keresgéltem. Rátaláltam a jó öreg Váncsa ürüreceptjeire, amiből az egyiket meg is csináltam. Tegyétek el jól ezt a receptet, igazi kincs, tökéletes íz, tökéletes puhaság!!!!

Először a húst, azaz 1 kb combot 3 részre vágtam, mert leinaztam kicsit. Csináltam egy páclevet: 2 liter víz, 5 szem szegfűbors, 5 szem bors, 4 gerezd fokhagyma, 1 nagyobb hagyma 4részre vágva, 2 tk koriandermag, 4-5 szem kardamon. Ezt 20 percig főztem, levettem a lángról, és beletettem a húst. Fedőt rá, és ebben fürdött 3-4 óráig...lehet több is..

img_20200115_104542.jpg

És akkor itt jött a Váncsa recept, egy két apró mennyiségbeli módosítással:

Hyderabadi birkapörkölt:

1kg birkacomb

3 tk kurkuma

1dl joghurt

8dkg ghí ( a sukorói piacon olyan mákom van, mindig árulnak ghít)

5 szem kardamon vagy 2 tk kardamonpor

2 rúd fahéj

6 szegfűszeg

4 közepes vöröshagyma

5 ek gyömbér-fokhagymapaszta (ez nekem 1,5 nagyobb fokhagyma, és egy vastag 5cm darab gyömbér volt)

2 tk római kömény

2tk őrölt chili (lehet több is, ennyit a gyerekeim is megettek, ez tuti)

8dl kókusztej

20 szem mandula

 

Kockázzuk fel a húst és a joghurt és fele kurumua keverékébe pihentessük 4-5 órát, vagy egy éjszakát. Készítsük el a pasztát: törjük össze krémesre (nekem mozsaram van) a fokhagymákat és a reszelt gyömbért. A mandulát hámozzuk le, 12 szemet őröljünk krémesre, 8 szemet durvára.

Forrósítsuk fel a ghít, dobjuk bele a kardamont, szegfűszeget, fahéjat, kb 1 percig, majd mehet bele az aprított vöröshagyma, amit aranysárgára pirítunk. Mehet bele a paszta, amivel még 2-3 percig pirítom. Utána a római kömény, koriander, őrölt chili és a maradék kardamon. Alacsonyabb lángon kavargatva 1-2 percig hagyjuk, hogy az illatok felszabaduljanak. Ezután jöhet bele a hús a joghurtos páccal együtt, lefedve 1-15 percig sütjük. Ezután mehet rá 2 dl víz, ezzel mg 20 percig főzzük. A végén ráöntjük a kókusztejet, és addig főzzük, míg puha nem lesz a hús. Én b 1 órát fedővel főztem, aztán kb 1 órát fedő nélkül, alacsony lángon. Az utolsó 10 percben adtam hozzá a mandulát. Rizst főztem hozzá, ha van jobb ötletetek, írjátok meg.

img_20200115_104707_uj.jpg

Egyszóval mennyei, isteni, tökéletes! Hajnalban készítettem el, reggelre az egész konyhában illatozó fűszerfelhő volt, Iván fel is ismerte a kurkumát-gyömbért és a fahéjat. Karola kérdezte mi ez a finom illat anya, süti? Nem, mondom ürü :-)))))

És a hely, ahonnan finom húsokat beszerezhettek: 

https://www.facebook.com/orondpuszta/

Olíviával eszegettük így délelőtt, ízlett neki is, igazi nyami-nyami :-)

img_20200115_104810.jpgimg_20200115_105019.jpg
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

oli_3in1.jpg

A fürdés ezután következett :-)

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr6715410516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása