Neem, nem kell fintorogva nézni!!! nagyon finom! Kóstoltad már? Nem,akkor miről beszélünk?? 

Én leszek a gabona lobbi vezetője! Mert szerintem a gabonák nagyon fontosak az étkezésben. Az emésztőrendszerünknek, az idegrendszerünknek, és úgy általában.

Mert ami igaz, az igaz: "a halál a belekben kezdődik " /Paracelsus/

De most én elsősorban a nátha, influenza és hasonszőrű megbetegedések miatt vettem előtérbe az árpát.

A másik kedvencem a bab. Régen nem bírtam megenni, de mióta saját konyhám van, és voltam egykor makrobiotikus, már jól tudom, a babot ezer másféleképp is fel tudom használni, nem csak bablevesbe.  Az én, és már Tamara nagy kedvence a nagyszerű lóbab-salátabab, ebből mindig egy marékkal többet főzök, mert pont ennyit meg is eszünk magában, főzés közben is. Sőt, mivel ezt a levest tegnap készítettem el, kért Tamara, bevitte a szobába, odaült Iván mellé. Én visszamentem főzni. Igen ám, de kuncogást hallottam bentről. Bekukkantok (nálunk-szerencsére- sehol nincs ajtó a wct kivéve),hát mit látok? Iván feje tiszta babos, szeme csillog, tettestársként figyeli Tamarát, miközben nyalogatja a szája elé tartott babszemet :-) na tessék...

szóval a babkrém. Legközelebb (az ötlet Tesómtól jött) össze fogom írni, milyen laktató reggeli kencék vannak kenyérre, mert ez egy külön téma. De  a babkrém (főtt, levével összepürésített, ízlés szerint fűszerezett krém-massza) nagyon sokoldalú. Csak ajánlani tudom levesek sűrítéséhez például,ha napi szinten főzöl, akkor érdemes egy héten csinálni egy adagot,és 2-3 napig felhasználható. Remek fehérje pótlás, és sokkal egészségesebb, mint a krumplis-lisztes sűrítés. 

Ez a leves,amit ajánlani szeretnék Nektek,rendkívül tartalmas, laktató és igazi roboráló betegség után. Gyerekek,felnőttek egyaránt hamar megkedvelik :-) persze, csak ha végre eljutok oda, h le is írjam:-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Roboráló árpaleves babkrémmel:

2 marék árpa, 2 marék bab (én a vörös lóbabra esküszöm), 3 fej  vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 sárgarépa, fél-egész zeller, zellerszár, 1-2 fehérrépa, vaj, olívaolaj, babérlevél, só, bors, fél citrom leve.

A babot és az árpát külön edénybe jól mosd át és áztasd be éjszakára vagy csak pár órára. Először a babot tedd fel főni, még délelőtt. Az áztatólevével együtt tedd fel főni, csipet sóval. Amikor puhára főtt, egy kevés főzőlével pürésítsd össze (botmixer), jó krémesre. A vaj-olaj keverékén pirítsd meg az apróra vágott vöröshagymát, aztán a zellert, fehér-sárgarépát is. Mehet bele az árpa, babérlevél, zellerszár úgy egybe, só, bors, és öntsd föl vízzel. Hagyd főni kb 40 percig. Tegyél bele a babkrémből, én ekkora adaghoz kb 3 evőkanállal tettem, de ízlés szerint használd. Főzd még az egészet kb 20 percig,vagy amíg az árpa puha nem lesz. Tálalás előtt tegyél bele egy félcitrom levét. Piríts hozzá kenyeret, darabold a levesbe, vagy mellé. 

Ui.: ha nem vagy oda a babért akkor is próbáld ki ezt a receptet,csak akkor zöldborsóval gazdagíthatod, és sok-sok petrezselyemmel. Így könnyedebb ízvilágot kapsz.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr422298709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fbb 2010.09.16. 11:51:38

Sziasztok! Ez a recept is nagyon tetszik! És pont a napokban gondolkodtam el rajta, hogy szinte mindig azokat a megszokott, szülőktől tanult régi kajákat főzöm, és már kezd csömöröm lenni. Nem mintha nem ízlenének, de pont ettől félek. Az ember hozzá szokik valamihez és utána nehezen fogad el mást...illetve azon is gondolkodtam, hogy mik azok az "alkotóelemek", amelyekből elege lehet már a szervezetemnek...gyerekkorom óta sok szénhidrátot ettem, sok sót és sok tejet, no meg húst...és most azokra a tápláló elemekre kellene ráállni, amit eddig nem ettem. Próbálkozom nagyon, de nehéz kevés sóval, szénhidráttal...De tudom, hogy hiányzik a zöldség, a gabona és éppen ezért is jók ezek a receptek!!!! Köszönjük szépen! Ja, és ha össze lehet valamit turmixolni...Szabi miatt jobb, mert akkor nem látja, hogy mi az...ugyanis őt nehezen lehet rávenni a zöldség evésre. Megcsináltam a hagymalevest...azt hiszem, hogy kicsit karamelizálhattam volna tovább, de így is finom lett... Pirítottam hozzá a tegnap sült kukoricalisztes kenyérből...most várom Szabit.....remélem, sikerül behúzni a csőbe...bár a sárgarépa főzelékből tuti nem fog enni... :) PUSZI!
süti beállítások módosítása