Ez annyira egyszerű, hogy már gondolkodtam, leírjam-e, de végül azért döntöttem a megosztása mellett, mert én például hajlamos vagyok megfelejtkezni az egyszerű, gyors receptekről, s mikor hirtelen kellene egy, soha  nem jut eszembe semmi értelmes :-)

Ez amolyan dzsoli dzsóker, ha vmivel elő kell rukkolni, kevés az idő, és az alapanyag :-)

Görög citromos süti, nemcsak nyárra :-)

20dkg liszt, 10dkg gríz/búzadara, 2kk szódabikarbóna, 35dkg cukor, 1csipet só, 2,5dl joghurt, 3 tojás, 1 citrom. 

Melegítsd elő a sütőt. Vegyél elő két edényt: egyik a száraz, másik a "nedves" hozzávalóknak. Keverd össze őket külön külön, majd fakanállal pedig össze, míg egyenletes tésztát nem kapsz. Mehet be a sütőbe, 160Celsius fokon 45-50 perc alatt kész. Lekapcsolt sütőben, nyitott ajtóban hagyd. A tésztát jó alaposan villával szurkáld meg.

Szirup: Amíg sül a tészta, egy főzőedénybe önts 25dkg cukrot, 5dl vizet és 4 citrom levét, reszelt héját. 15 percig főzd, lehetőleg közepes vagy magas lángon. Mikor kész, hagyd hogy kicsit hűljön. Locsold a tésztára/ba a folyadék felét, várj 10 percet, majd a másik felét is öntsd rá.

Szerintem langyos állapotban a legjobb tálalni :-) A finom citrom illat ekkor a legintenzívebb!

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr63454632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

-Syllbaba- 2011.12.11. 08:18:36

Nagyon jól hangzik!!:)
Csak a citromok számával tévedtem kicsit el. A tésztánál mihez kell az az egy? És biztos négy kell a szirupnál?

jszcst 2011.12.11. 08:47:01

@-Syllbaba-: a tésztába csak az alapízhez kell az egy citrom. A 4 kell, szerintem, de próbáld ki 3-al, és ha úgy is ízlik,a akkor csináld így:-) 4 citrommal meg ennyi cukorral nekem jó volt, mert ez egy vastag tészta, kell hogy átitassa az egészet. ha kipróbáltad 3 citrommal, majd írd meg milyen lett!!
süti beállítások módosítása