Olyat csináltam, hogy magam is megirigyeltem :-))Már rég írtam receptet, de ez megtörte a 'csendet'!

Minden házi, minden handmade:-)Gyúrtam tésztát,mert már rég ki akartam próbálni a tésztanyújtót, mindenkinek csak ajánlani tudom!!Én azt hittem, a tésztakészítés macerás dolog, pedig nem!!És nemcsak canelloni készült, hanem szélesmetélt, vékony metélt is!

Szóval. Azzal kezdtük, hogy a piacon bevásároltunk: házivaj, házitejföl, házitejszín, házitej, kecsketej és zöldségek...biotojással...hmmm...

Nos, nézzük: 

Medvehagyma: A, B, B, C, niacin, Mg, Fe, Zn, Mn, Cn, Ca, Se. Nem fokozom, nem ragozom...csökkenti a vérnyomást és az érelmeszesedést, javítja a szív- és érrendszer működését, csökkenti a koleszterinszintet, gátolja a vérrögképződést, segíti a vér és a máj méregtelenítését, segíti az emésztést, enyhíti a bélizgalmakat, gyulladásgátló hatású, gombaellenes hatású (candida, mikrosporium stb.), bőrbetegségek gyógyulását segíti, emlékezetjavító, vírus és baktériumölő.

Ezt én kevertem csalánnal, sóskával, hagymaszagú kányazsomborral, tyúkhúrral, pitypanglevéllel.

Házi tészta:

50dkg liszt, 6 tojás, csipet só. Az alapanyagokból gyúrható tésztát készítünk, 15 perc pihenés után átgyúrjuk, és ezt 2szer, 3szor megismételjük. Elő a tésztanyújtóval! Én hengert formáltam, ujjnyi vastag szeleteket vágtam. Ez került a tésztanyújtó legvastagabb fokozatába, aztán átmentem rajtuk még egyszer, vékony fokozaton.

Medvehagymás canelloni: 

5-8dkg (házi)vaj, házitészta(a fenti mennyiség kb 1/3-a), 25dkg ricotta, 5marék medvehagyma, 2 marék csalán, 2marék egyéb zöld, 1 marék sóska, só, 3 gerezd fokhagyma, 3dl (házi)tejszín, 1 tojássárgája, 1dl (házi)tej, 3ek (házi)tejföl, 15dkg kedvenc sajt. 

Kis tepsit használj. Melegítsd elő a sütőt, tedd bele a tepsibe a vajat, azt a sütőbe. A kinyújtott tésztát vágd fel kis téglalapokra. A zöldeket vágd fel apróra, tedd bele a ricottát, sózd. Keverd össze, majd kis kupacokat tegyél a tésztadarabokra, tekerd fel, és mehet bele az olvasztott vajas tepsibe. Egymás mellé pakold őket. 

Készítsd el a 'szószt'. Tejszín, tejföl, tej, fokhagyma, só, pici bors, egy tojássárgája. Öntsd rá a tésztás alapra, a tetejére szórj reszelt sajtot...mehet be a sütőbe, 20-30 perc és kész is!

A másik érdekes felhasználása a medvehagymának a friss saláta: mi tyúkhúrral, tökmagolajjal-citrommal leöntve ettük, kis bagettszeleteken kis házi kecskesajttal..

hmmmmmm mennyei előétel :-))

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr622811137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása