Kedvenc témám az építészetben ez a vonal. Egyszer nagyon régen (2éve) részt vettünk (Tesóm és én) egy hotel szakmai szalon napon, ahol hotel koncepciókat dolgoztunk ki. A jelen és jövő hotel trendjeit elemeztük és fogalmaztuk meg. Nagyon érdekes munka volt, egy rövid összeállítást készítettem nektek is.

 

A 2009-es milánói designhét mottója: az ötletek és gondolatok sokkal fontosabbak, mint maguk a dolgok. Ez ma a nemzetközi trendekben a közhangulat  - general mood -  Nem lehet figyelmen kívül hagyni.( nem lehet ma már nyomulni még 1 felesleges gondolattalan, koncepciótlan tárggyal, szolgáltatással) . Túlfogyasztás van. Milánóban a szükségtelen dolgok helyett a kreatív gondolatokat ünnepelték. A fogyasztással szemben low tech és kézműves dolgok kerültek előtérbe. A túlfogyasztás újraélesztette a minimalizmust – de nem a hideg, kényelmetlen több éve tartó sokak által barátságtalannak tartott fajtát, hanem a meleg, emberséggel és lélekkel teli fajtát. Ez egy újfajta egyszerűség, ahol tiszteljük a teret , ahol a szükséges elég, de minden minőség és karakter. Egyszerűség komfort egyenlő arányban.

 

A legújabb trendek, legújabb pszichológiai vélemények figyelembevétele ezen a téren is megszívlelendőek.  A nyers természetesség és egyszerűség   -  főáramú trend lett és az elemzők szerint évekig meghatározó vonal lesz.  Back to the basics… vissza az alapokhoz, csak kicsit másképp: egyszerű életmód, minőség, megbízhatóság jellemzi. Átgondolt és higgadt.

De miért más: mert felismertük, hogy génjeinkbe olt a természet, de – a városlakók többségének - Valaki gyújtsa meg tüzet és főzze meg a vacsorát, na meg mondja el hova érdemes menni és alkalmasint a csomagját is vigye. Purizmus és komfort helyes arányban.

Liptai lívia szavait idézve: néhány évtizeden belül a keleti és nyugati életmód helyet cserél. Nyugat Európában a fogyasztói gondolkodást kezdi felcserélni a lelassult természetközeli gondolkodásmód .A high tech hideg minimált pedig az egyszerűség (basic simplicity) Az emberek valódi materiákat akarnak érezni – valódi fát a talpuk alatt, valódi sonkát  a pénzükért.  Ez azonban nyilván nem jár együtt technikától való elfordulással – csak sokkal több természetközeli élményt jelent és a felesleges géphasználat elhagyását.  A kiégettséget tudjuk majd csillapítani a természettel való közeli kapcsolattal.

A turistaházak, menedékházak iránti igény annyira globális, hogy a Guggenheim Muzeum oktatási részlege meghirdetett egy tervezz menedékházat versenyt. A kiírás mottója az volt, hogy RAKJ FÉSZKET A TÁJBA . A kiírásban olyan szempontokat kellett figyelembe venni  - mint biztonsági és komfortigények 2009. ,illetve építészet és táj kapcsolata.   – bemutató film.

 

 Ugyaninnen egy másik pályázó érdekes elképzelése, amely bárhol elképzelhető, alacsony költségű úgynevezett árnyékház-menedékház, amolyan buszmegálló érzés, csak természetesen:-)

 

 

 

 

 

 

A következő elképzelésről a http://www.tinyhousedesign.com/2009/08/03/tiny-tree-house-in-new-york/ oldalon olvashattok:

 

És még egy érdekes hotel a természetben: www.juvet.com

 


 

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr392249671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása