A vasárnapi strandolás megint bebizonyította a főzés a legolcsóbb és legegészségesebb dolog. Mert ugye elindultunk délben a strandra, anélkül, hogy kajáltunk volna. Nagy hiba..bementünk éhesen a Tescoba. Mit vegyünk? Ok, pár darab pogácsa (jó sós és száraz), legyen még pár péksüti, meg vegyünk 2 kisdoboz kefírt, meg vizet.meg vegyünk egy kekszet. No ez került 2500 FT-ba...aztán a magosnál vettünk még kesudiót, meg csokis meggyet, meg Tamara kért medvecukrot. Több mint egy ezres. Na ebből az összegből mi 2 napig megélünk.. csinálhattam volna belőle egy nagy adag pizzát egy minestrone levessel,vagy tésztát sütivel..vagy ha nagyon el akarjuk költeni, ennyiből a strandon vegyünk frissen sült halat krumplival. Mégis csak meleg és hal...

Most jöttem meg a piacról. Kb 2500 Ft-ból annyi mindent vettem, h alig bírtam elvonszolni magunkat a kocsihoz. 200 Ft a paradicsom és paprika kilója, 150 Ft 1kg szilva, 300Ft a szőlő, a krumpli-hagyma 150. Még sárgadinnyét is  vettem, meg almát (200Ft). A 3,8-as tejnek 160 Ft literje...

A célom, hogy kicsábítsalak benneteket a piacra, ahol friss és bőséges az áru, és még olcsó is.

Mert annyi felesleges dologra költünk, miközben az egészséges életmódot drágának tituláljuk. Ha minden 'reggelire' (mert mi a tescoba végül is csak be akartunk kapni vmit reggelire) 2000-3000 Ft-ot költenénk, biztosan nem engedhetnénk meg magunknak a sok zöldséget-gyümölcsöt.

Néha nem is tudjuk, mennyit is költünk valójában. Finomítunk és kevesebbet vallunk be magunknak is, mint amennyi elmegy felesleges dolgokra. Itt is, mint az élet bármely területén, ki kellene tisztogatni, rendszerezni legalább egyszer, mire is költjük a pénzünket. Mert lehet, hogy kisebb átcsoportosítással sok Extra dologra is jutna...

most a bak szólt belőlem (csak az a baj, hogy a kos viszi véghez :-))) )

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fbb 2010.08.25. 13:33:07

“Ha elölről kezdhetném a gyermeknevelést,
fenyegetés helyett festegetésre használnám a kezemet.
Példálózás helyett példát mutatnék.
Nem siettetném a gyereket, hanem hozzá sietnék.
Nem a nagyokost játszanám, hanem okosan játszanék.
Komolykodás helyett komolyan venném a vidámságot.
Kirándulnék, sárkányt eregetnék,
Réten kószálnék, bámulnám a csillagokat.
A civakodás helyett a babusgatásra összpontosítanék.
Nem erőszakoskodnék a gyerekkel, hanem a lelkét erősíteném.
Előbb az önbizalmát építeném, azután a házamat.
Kevesebbet beszélnék a hatalom szeretetéről
és többet a szeretet hatalmáról.”
(Diane Loomans)

Ezt olvastam az egyik cikkben...

jszcst 2010.08.25. 21:36:52

...ez nagyon pontos...ez az a tipikus 'szöveg',ölcselet, amit ki kellene akasztani a szoba ajtajára (már ha lenne nálunk ajtó :-)), hogy soha ne felejtsem el egyetlen pontját sem...köszi:-)