Végre valami, ami nem fagyott le, nem vitte el a vihar, és friss és ropogós, és tuti nem permetes :-) (legalábbis reménykedem benne)

Itt ülök a gép előtt, és falom a köszmétét. Jó savanykás, roppanós, imádom! Akartam belőle csinálni valami finomat, de ezzel is úgy jártam, mint a zsenge zöldborsóval, hogy mire odaérnék, hogy elkészítem, meg is esszük szőröstől-bőröstől. Nincs mese, csak elmélet marad mindez, de legalább inspirálom magam, a következő alkalomra.

Keresgéltem a receptek között, de mind olyan cukros-tojásos receptek voltak, és én valami könnyedebbet szeretnék csinálni. Meg is találtam egy BBC recept oldalon a következőt:

Köszmétés bodzavirágos vaníliás gyümölcskrém

½ kg köszméte, 2-3 evőkanál méz, 1/liter tejszín, 1 vaníliarúd, 5-6 nagy bodzavirág.

A köszmétét tedd fel főni - annyi vízbe, hogy épp ellepje- egy kis mézzel (eredetileg cukrot írtak). Épp csak forrald fel, hogy puha, de még roppanós legyen. Vedd le a tűzről és tedd bele a bodzavirágokat. Turmixold össze az egészet, finom péppé.

A tejszínt verd fel egy vanília kikapart belsejével. 6 pohárba tedd egymásra rétegezve a tejszínhabot és a gyümölcspépet. A tetejére tegyél néhány szem érett köszmétét.

Csak zárójelben jegyzem meg, hogy úgy látszik, nem csak nekem nagy favorit a bodzavirág :-)

A másik recept, ami nekem elsőként eszembe jutott, egy szörbet, szintén bodzavirággal, és eredetileg vodkával, de én most ezt kihagyom:-)  

Bodzás-vodkás köszméte szörbet

1/2kg köszméte, 15db bodzavirág, 130ml vodka.

A köszmétét a bodzavirággal és 1,5dl vízzel főzd fel, épp hogy megpuhuljon a bogyó. Szűrd át az egészet egy szitán, fakanál segítségével, hogy a magok és a felesleges virág fennmaradjon. Tedd be a hűtőbe, és amikor már teljesen lehűlt, add hozzá a vodkát. Fagyaszd le, és fogyaszd friss mentalevéllel keverve. Mivel nekem nincs fagyi-szörbet gépem, ezért nekem szó szerint jégkásám lesz, de lehet, hogy a jól bevált jégkrém készítő dobozaimba öntöm a levet.

Már alig várom, hogy kipróbálhassam, mert a mai adagból csak pár szem maradt, pontosabban pár szemet hagytam Tamarának is, mert ő is nagyon szereti, még a ha húzott szájjal eszi is, de a múltkor és ma a piacon is megevett egy nagy marékkal.  Ha valaki elkészíti, akkor írja meg, milyen lett! Majd én is tudósítalak benneteket!

És egy kis tudomány, csak hogy jól informáltak legyünk:

A köszmétének magas az  A, B1, D vitamin tartalma, de van még benne C és  E vitamin is. Ásványi anyagai közül fontos a kálium, kalcium, vas és a foszfor. Jelentős pektintartalma segíti a bélműködést, és kedvezően befolyásolja a koleszterinszintet. A benne található szerves savak és nyomelemek a belső elválasztású mirigyek, a máj, szív és vese működését kedvezően befolyásolják. Fogyasztása hasznos ízületi és veseproblémák esetén is.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr142020881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása