Amolyan szemléletváltáson megyek keresztül, amely rettentő nagy izgalommal jár.

A gabonakérdést boncolgatom, mennyire van szüksége az emberi szervezetnek a gabonára, és mennyire tesz jót a napi gabonabevitel, hiszen 'csak' néhány száz/ezer éve van mindennapjainkban a kenyér. Ha viszont végiggondoljuk, hogy egy átlag ember mekkora lisztmennyiséget töm magába a kenyér mellett az egyéb péksüteményekkel, máris megsokszorozódik a lisztmennyiség.

Mi csak kenyeret eszünk, azaz kimarad a bolti pékáruk tömkelege. Változatosan, mindenfélét. Általában hajdinásat, rozsosat, de ha fehérre 'kényszerülök', mert Tibi imádja azt is, akkor is csempészek bele ezt s azt (diódarabok, csalán, lenmag, stb).

Most azonban változtatni szeretnék. Még kevesebb lisztet, de abból magas minőségű, frissen őröltet fogok használni.

http://pipacsosporta.blogspot.com/ oldalon sok házi, finom terméket lehet rendelni, köztük a teljes kiőrlésű tönkölylisztet is innen vittem, csupán 380 Ft/kg áron!!

A lisztet olajos magvakkal helyettesítem, mint dió, mák, szezámmag, de szeretném kipróbálni a kókusszal készültet, vagy a töményebb hajdinásat.

Így töményebb kenyeret kaptam, viszont sokkal ízletesebb, értésesebb, izgalmasabb lett, és azt hiszem egészségesebb is. 

És még valami: csak hogy fokozzam a fitt érzést, csináltam Kálcium port!! A házitojás héját megtisztítottam, forró vízben főztem 10 percet, kiszárítottam, kávéörlőben porrá őröltem, és 1 púpozott evőkanállal beleszórtam a kenyér tésztába, csak hogy még tutibb legyen! Mindenkinek csak ajánlani tudom, mert ez maga a tömény, könnyen felszívódó kálcium!!

Kenyér dióból:

2dl őrölt dió, 3dl teljes kiőrlésű liszt, csipet só, csipet cukor, 1/3 élesztő, 1 ek kálcium/tojáspor, víz. Egyenletes tésztává gyúrtam, majd 1,5 óra pihentetés után mégegyszer átgyúrtam, meleg sütő fölött 10 percig állni hagytam, majd be a sütőbe. 

A jövőben még bátrabb leszek, és még kevesebb liszttel fogom elkészíteni!

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr473538377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása