Az elmúlt napok időjárását nézve az angolok jutottak eszembe. Amolyan langyos, nyálkás és borús :-) Gondoltam emlékezzünk megfelelően rájuk, így megkerestem a kedvenc szakácskönyvemből a klasszikus vajas keksz receptjét. Úgyis jön a Mikulás is, hátha megéhezik a sok munkában, kitettünk neki az asztalra egy kis kekszet, kistányérban, meg egy pohár vizet.

Szóval minden nagyon helyén volt ahhoz, hogy ezt a kekszet elkészítsem.

DE!

A vajas keksz kimondva nem túl izgalmas, gondoltam. Vaj, meg liszt. Hááát....

És ITT a titok nyitja! A recept nagyon egyszerű, pontosabban az összetevők. De a titok, a vaj előzetes megsütésében van!!!! Ettől lesz irreálisan illatos, mély, telt íze. 

Íme a recept:

A vajat olvaszd fel, és hagyd kicsit megbarnulni, ez csupán pár perc, de ettől lesz igazán gazdag íze. Aztán hagyd kicsit lehűlni, tedd a keverőtálba, aztán a hűtőbe, amíg meg nem szilárdul. Ekkor keverőgéppel keverd ki habosra. Mehet bele a cukor, só, tej, és keverés, míg egyenletes masszát nem kapunk. A lisztet és sütőport a keverőgép közepes fokozatával használva add hozzá. Válaszd 4 adagra, azokat alaposan gyúrd át, és készíts hosszú hengert, amelynek átmérője 3cm legyen! (a sütőbe téve nagyobb lesz). Mehetnek be a hűtőbe egy 20 percre, míg meg nem szilárdulnak. Addig melegítsd elő a sütőt 160 Celsius fokra. Sütőlemezre karikázd a kekszeket (1cm vastagságúra), egymástól kissé távol.

Kb. 5 perc és kész! A könyv több időt ír, de szerintem ezeknek a kekszeknek nem kell több, mert így marad igazán angolosan sápadt :-)még éppen puha volt, mikor kivettem őket, hagytam 1-2 percet a lemezen, és ekkor lapátoltam ki őket tányérra, majd dobozba..

Most elhatároztam, havonta sütök egy nagy adagot, kigolyózva ezzel a boltban (mondjuk  eddig sem vásárolt) kígyózó kekszféleségeket...

A nagy sikerre való tekintettel, mivel 1 nap alatt elfogyott, és ahogy látom a Mikulás is (itt blogírás közben) itt járt, lerakta az ajándékot, megette az összes kekszet és lelépett :-), hamarosan kezdhetem a sütést újra :-)))

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr953441659

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása