jszcst 2010.08.02. 10:04

Tiszaparti napok

Néhány napot otthon töltöttem, az élményeket részletekben 'közlöm' :-)

Tiszacsege gyerekkorom  velejárója. Egy régi révészház, 3 hold föld,egy óriási fűzfa, gátoldal, Tisza part no meg a csárda :-)

Amikor a szüleim megvették, még a révészbácsi halotti nyomaival volt tele a ház, így sokáig sátorban laktunk, az óriási fűzfa alatt. A felújításban persze mi is részt vettünk, így került a hálószobába 3 részből álló ragasztós tóparti poszter, biztos tudjátok, miről beszélek :-)

szalmazsákos ágyak, palackos gázsütő, régi bútorok újrafestése, sok egérrel és rengeteg élménnyel, kapálással, zöldségtermesztéssel, gyümölcsökkel. A fűzfa alatt álló gémeskút volt a hűtőnk, abba engedtük le a szódát, sört, amit kellett, és ebbe dobtuk bele a minimum 8 kilós óriás görögdinnyét (a sárgát is), hogy aztán a vödörrel kihalászva egy bográcsban sült slambuc után, a fa alatt 4 részre vágva degeszre együk magunkat. Felejthetetlen élmény volt. Ezért is fáj a szívem, hogy a gyerekeim ettől már messze nőnek fel. De azért igyekszem átadni nekik ezt az élményt.. ezért is voltunk otthon több mint egy hétig, csak sajnos a rossz idő miatt keveset töltöttünk Csegén.

Éjszaka érkeztünk meg Tesómmal és a gyerekekkel. Elszántan tartottam magam ahhoz (ahogy régen is csináltuk), hogy kint, pokrócon aludjunk, beszélgetve, csillagokat nézegetve aludjunk el. El is készítettünk mindent, ki is feküdtünk, de annyi rohadék szúnyog volt, hogy képtelenség volt meglenni. Tamara adta fel leghamarabb, ő inkább Mamával akart aludni, Iván cicizve jól szundikált, de én sem bírtam sokáig...aztán bent aludtunk végül, de a varázsból semmi nem hiányzott :-)

volt bogarászás, piacozás, fürdés a Tiszában, komp, stég, dinnyézés, tésztagyúrás,lekvárfőzés, óriásséta, fagyi, vadvirág szedés, pancsolás. Csak kevés volt...nagyon..

íme néhány kép válogatás:

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.