Én szeretem a telet, mert januárban születtem. Iiiiigen, most múltam 30 éves, de erről később. A Január jó, csak fel kell öltözni! Irány ki a szabadba, az erdőbe, a határba, a parkba és az állatkertbe :-))

de most egy tuti menüvel készültem Nektek. Tegnapi napra készült, és máris újrakezdeném..

A vöröslencséből készült levest nem írom le, azt már korábban megtettem, jöjjenek a többiek:

Karaj tükörtojással, krémes krumplipürével:

Amolyan alapfogás, aki profi, ugorjon..a karajról én még egyben minden hártyát, esetleges ínt levágok.ezt csak azért írom, mert nem bolti húsból dolgozok, és apró hibák becsúszhatnak..Csak zsír és vaj (saját,mint a hús) keverékében sütök, olaj kizárt. A húsnak teljesen más íze/állaga van olajban és más zsírban. Állathoz állatit..Szóval felszeletelem a húst, szárazra törlöm (ez fontos, hogy hirtelen jól süljön), és jöhet a só, bors. Csak kevés, véleményem szerint jobb a végén sózni. Ha lenne időm szívesen kipróbálnám a egy éjszakás tejben vagy vörösborban áztatást. Vörösborban áztattam már, az nagyon különleges, megfoghatatlan ízt ad a húsnak. Na de most csak hirtelen sütöttem, ahogy szoktam. Kevés zsír-vaj keveréket vastagaljú serpenyőben a legforróbbra hevítettem, és erre tettem a hússzeleteket. 2-2 perc mindkét oldala, hogy kérgesre piruljon. Így nem engedi ki a puhaságért felelős zsiradékot és húslevet. Addig egy kis tepsibe tettem zsírt, bekapcsoltam a sütőt, felolvasztottam benne a zsírt. Rátettem a kérges külsejű, de belül még kissé nyers húsokat, ráöntöttem a sült zsiradékot. Jöhet rá még egy kis só és bors. Most szórtam rá sajtot, és betettem a sütőbe. Kb 15-20 perc és kész. Addig sütöttem tükörtojást, majd a tetejére.

A krumplipüré lényege nálam a tejföl és kevés vaj, és a só. Kb 6szem közepes krumpli sós vízben puhává főzve, leszűrve, összepasszírozva. Jöhet rá 2 kanál vaj és egy fél literes tejföl, és ízlés szerint só. 

Citromos piskóta citromvajjal (TaviMamától jött az eredeti recept)

2pohár kefir, 3 pohár cukor, 4 pohár liszt, 1 sütőpor, 1/2 pohár olaj, 2 citrom héja, 1 citrom leve, 1 marék apróra vágott dió.

A tojássárgákat az olajjal kikevertem, majd beletettem a cukrot, krémesre vertem. Hozzáadtam a kefirt (abszolút házi, mert volt házi kecsketejem, és a hűtőben megaludt. isteni volt, még sajnáltam is sütibe felhasználni. akkor sült ki a hajdinás kenyér, a nyálam csorgott,hogy meleg kenyérrel milyen jó lenne enni egy kis kefirt..), a sütőport és a citromlevet, citromhéjat. Végül ment bele a liszt, apránként, hogy egyenletes, sűrű tészta legyen. A tojásfehérjét egy csipet csóval keményre vertem, és fakanállal apránként, nagy,lendületes kavarásokkal óvatosan hozzáadtam. Bele a tepsibe, a tetejét megszórtam dióval, be a sütőbe. Ja, addigra már előmelegítettem a sütőt, és a kistepsit kiolajoztam. Kb 30-40 perc alatt kész. 

Ui.: ha továbbfejleszteném, akkor egy citromot héja nélkül feldarabolnék, és forró serpenyőben kicsit megpirítanám, azt is tennék a tésztájába....nyammm...nyammmm...

Citromvaj: asszem ez Stahl-féle alaprecept, kicsit módosítottam, mert nem emlékeztem rá fejből, előkeresni meg lusta voltam. 10dkg vaj, 20 dkg cukor, 2-3 citrom leve, héja, 4 tojássárgája. A vajat a cukorral felolvasztottam, a tojássárgájákat kikeverés után hozzáadtam. Addig főztem, míg be nem sűrűsödött (kb 10 perc). A végén adtam hozzá a citromlevet és héját. Be a hűtőbe, aztán rá a sütire :-))

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr722610058

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása