Imádom az olajbogyót, minden formában, ízben, színben, fűszerben. Leginkább a natúr, de friss olívára vágyom, de azt elfelejthetem, sajnos..

Amit itthon lehet kapni, az nekem kb 2 kategória. a nagyon tartósított, ecetízű, amúgy íztelen, és a közepesen tartósított ecetízű, íztelen. Na ebből lehet válogatni. Persze próbálkoztam én a tescós üvegesen a kulináris kimérősig, de nagy különbséget nem véltem felfedezni, maximum árban, de azt nagyon.

Tibi legutóbbi kiállításán jött elő ez az olíva kérdés, na meg ma, amiért mindez eszembe jutott, mert spárgás-újkrumplis salátát készítek szardinellával és olajbogyóval + a teraszon termett friss kaporral.

Szóval  erre a kiállításra kitaláltuk, hogy vendégváró szokásos pogi, ropi, süti helyett, töltött olajbogyókat teszünk szőlővel és sajtokkal. Kis adagokban, szúrókával. Ez mind jól hangzik, csak ez így piszok drága lett volna..

Így vettem pár üveg natúr olajbogyót, leöntöttem róla azt az igénytelen levet, átmostam, és felöntöttem friss, illatos olívaolajjal. Kb 3 napig állt benne (fűszerezhettem volna is rozmaring-kakukkfű-menta-levendula keverékével, de a szőlő sajt kombináció miatt csak a finom olaj illata volt mérvadó).

Az utolsó nap pedig megtöltöttem őket. Mert a töltött olajbogyó még drágább, és még nem is friss...

szóval a 'recept'

TÖLTÖTT OLAJBOGYÓ VERZIÓK:

1. Mandulával töltött: 1 nagy üveg magozott olajbogyó, már olívaolajban eltéve, kb 20 dkg mandula (forró vízbe mártva könnyen lejön a héja). Egyszerűen tömködd bele a mandulákat, könnyen fog menni!

2. Paprikával töltött: 1 nagy üveg magozott olajbogyó, már olívaolajban eltéve, 2db piros pritamin paprika, vékony csíkokra vágva, majd olajbogyó méretűre szeletelve. könnyen belemegy, csak aprólékos.

3. Lazaccal töltve1 nagy üveg magozott olajbogyó, már olívaolajban eltéve, 2 db előre csomagolt, vékony szeletekre vágott sós lazaccsík. Ezt szintén csíkozva,majd kockázva belegyömöszölni a bogyókba. Hogy guszta maradjon, én 2szeres hosszt vágtam, és visszahajtottam. Így egész ipari kinézetű lett.

4. Favorit citrommal töltött1 nagy üveg magozott olajbogyó, már olívaolajban eltéve, szerintem 3db citrom bőven elég, még a bénázásokat is beleszámítva :-) a citromot vékony karikákra vágom, és sugár irányban kis cikkeket vágok, a fehér rost (vagy nem tudom hogy hívják) között. Így kis háromszögeket kapok. Ezzel töltöm meg a bogyókat úgy, hogy a héj két oldalát betűröm a bogyóba. Így jól benne marad, és isteni lesz az íze. A lényeg, hogy minél vékonyabb karikákra vágjuk a citromot az elején! 

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr151986196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása