Mivel ma 'beszorultunk' a lakásba, és mindennél jobban előjött édesség ehetnékem, ezért az itthoni alapanyagokból 'kényszerültem' vmit elővarázsolni. Imádom a marcipánt, már kiskorom óta, minden akkori színes marcipánfigurát előszeretettel megettem, amitől persze minden bajom volt... de a tökéletes édesség nekem bármikor egy kis marcipán. tömény, de nem is kell belőle sok, és mégiscsak mandulából van :-)

íme:

marcipán golyó: kb 15dkg mandula, és 8-10dkg porcukor, 2-3 teáskanál víz, 10dkg étcsoki (az most nekem nem volt..nagy szomorúságomra..)

Egy kis edényben feltettem vizet forrni, amibe beledobtam a mandulaszemeket. 1perc, aztán kivettem, így gyorsan és könnyedén lejött a héja. ilyenkor várni kell, míg hűl egy kicsit, aztán mehet be a kávéőrlőbe. Krémes, puha állaga lesz. ezt összekeverem a porcukorral (nekem kristály volt, de a mindentudó csúcsszuper kávéőrlő megoldotta) és kevés vízzel golyókat formáltam. És kész is. Csokit gőz fölött megolvasztani, és beleforgatni. Rácson gyorsan kihűl, főleg hűtőben :-)

Mennyei.

Mi csoki nélkül  ettük Tamarással, lett kb 8-10 db (olyan trüffel méretben számítva), már csak 3 van, de totál kikészültünk, mert legalábbis én, már tele vagyok :-)

Majd Tibi persze kevesellni fogja :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr771981874

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása