A "kérd és megadatik" elv, azt hiszem, bejött :-)

Régóta nagy álmom egy kis föld. Ahol igazán bio módon lehet növényeket termeszteni. A méret mindegy, hisz mint tudjuk, bárhol ki lehet alakítani jó dolgokat :-)

Ééés, most úgy tűnik, összejött. Véletlenül, hirtelen, mint egy álomban :-)

Kezdjük az elején. Évek óta nagy vágyaim közé tartozik a kert, a föld kis házzal. Mindegy  milyen, mert tudom, a kezeink között válik kinccsé a terület.

Még Tibit nem is ismertem, azt sem tudtam hol van Sukoró, amikor adódott egy lehetőség. 500.ezer forintért egy domboldali gyümölcsös kis házzal. Idős bácsi...

Kihagytam ezt a lehetőséget, pedig 'akkoriban' megvehettem volna...A múlt héten panaszkodtam tesómnak, a francba, hogy akkor nem vettem meg azt a nemistudom hol lévő kis gyümölcsöst, házikóval...milyen jó is lenne most...és tesóm elárulta: neeeem tudod hol volt??????hát Sukoró és Pákozd között a dombon....

ááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááááá

............................

igen. akkorát ordítottam...na mindegy. hajtépés, arckaparás...ok, elengedem...elcsesztem.

tegnapelőtt Tibi anyukájával beszélgettem, és megemlítette,  vannak olyan kenderföldek, amiket már csak idősek gondoznak, és a szomszéd néni is csak panaszkodik, nincs kedve-ereje művelni. Sok eladó közülük...MICSODA????? Hogy én ezt nem tudtam???Másnap meg is kérdezte, és odaadja ingyen, csak kezdjünk vele valamit :-))))

ilyen egyszerű. ennyi :-))))

most még csak "használatba", de kimentünk megnézni, és kb a 80 %-át évek óta nem használják. Biztosan lehet venni, az árát nem mondom, mert nem akarom elkiabálni :-)))de ha sikerül megszerezni egyet (kettőt), akkor közzéteszem :-)

Szóval a földeket dombok veszük közre, csodaszép hely, boros-pálinkás pincékkel körbe, van kis vízfolyás, ami öntözésre adott, az erdő a szomszédja, és hát, nekem nagyon tetszik :-) kb 7m széles és 60 méter hosszú, így tökéletes a család zöldségmennyiségének megtermelésére, plusz egy kis virág :-)))

Amit biztosan tudok, hogy bio lesz, lesz benne minden, és nagyon fogom élvezni :-) újra feleleveníthetem a biogazdálkodásról tanult ismereteimet :-) ja, és várok minden kedves olvasót ötletekkel, mit hogyan, és mit ne csináljak a kiskertemben :-)))

és íme néhány hangulatkép ízelítőnek :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr723042272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Narancsoscsövecske 2011.07.07. 19:00:02

Szia!
nem akarok ünneprontó lenni, látom hogy nagyon lelkes vagy.
Viszont ezeken a földeken nem véletlenül nem termelnek semmit.
Mindent ellopnának, maximum kenderföldnek vagy kukoricásnak lenne jó, de azt is ellophatják ha nincs ott senki aki ezt figyelje, nincs körbekerítve.
Szerintem felejtsétek el hogy ott rendes zöldségeket termeszthettek. Már palánta korában ellopnák a paprikát,paradicsomot, mindent ami mozdítható. Ilyen bekerítetlen földeken csak akkor édemes "értékes", lopható dolgokat termeszteni ha ott laktok és figyelitek. Az öntözést se tudom hogy oldják meg a hétvégi telkeken. Nagy melegben, kell a napi locsolás hogy rendes zöldségek teremjenek. A forrás vize szerintem nem elég az öntözéshez.
Ott tényleg csak a kender termeszthető rendesen.

Azt meg hogy bio, nehezen lehet ráfogni egy 7méter széles telekre. Még a vegyszermentes próbálkozásra is kicsi szerintem. Ha a szomszéd parcellát műtrágyázzák,ott már nem lesz vegyszermentes zöldség, de az se jó ha gazosan hagyják, gazos telek mellett nem lehet vegyszermentesen kertészkedni mert vonzza a kártevőket.

jszcst 2011.07.08. 00:12:11

@Narancsoscsövecske: szia! Nos, azt hiszem ezekkel eddig is tisztában voltam, vagyok, csak sajnos vannak is bolondos emberek :-)sajnos túl nagy luxusnak érezném nem megprőbálni, csak mert nem tökéletes...ez egy lehetőség, és én felveszem a földről :-) tisztában vagyok, hogy belebukhatok...annyi jó hír, hogy nem az itt lefotózott oldalon, hanem az ellenkezőn van, ahol a szomszéd földek is be vannak vetne, és ismerős pedig van, pont szembe a földdel van egyik ismerősünk háza..hátha...a vízzel nem volt gond, mert inkább nedves a terület, mint száraz. Egy próbát megér ;-)

jszcst 2011.07.08. 00:24:05

@Narancsoscsövecske: a biogazdálkodásban nincs olyan szó, hogy gaz, gyom. az egy teljesen félreértelmezett kifejezés..mindössze lágyszárű vadnövények vannak, amolyan jelző növények, amelyekből sok minden kiderül, egy tapasztalt biokertésznek. és pont ezért fontos a kertben is, csak tudni kell bánni vele. a vadnövények szerepe nagyon fontos, hol éppen csalinak a 'kártevők' ellen, hol épp 'ellenük'. nos, elméletben megy ez nekem, a gyakorlatra én is kíváncsi leszek, de majd belejövök :-)

Narancsoscsövecske 2011.07.08. 13:57:34

Elolvastam amit tegnap írtam, bocs hogy ilyen negatívra sikrült.
Kb négy éve próbálkozom a vegyszermentes kerttel, a saját kudarcomat vetítettem ki a kis földedre. Bocs.
Elméletben nagyon egyszerű, de az én cukkinimet, csillagtökömet minden évben megtámadja a pajzstetű. Ma rovarírtóztam. Ez se lesz már vegyszermentes, hiába a sok védőnövény.

Amúgy nagyon tetszik a blogod, szépek a gyerekeid, szép dolgokról írsz, csak így tovább!

jszcst 2011.07.09. 06:41:39

@Narancsoscsövecske: ááá, semmi gond, csak a tapasztalatodat írtad le. Én még most fogom kezdeni, így természetes, hogy sok buktatót nem látok, csak lelkes vagyok :-) nincs más választásom, ha magam termesztett zöldséget akarok, mint hogy most ezt kipróbáljam..majd biztosan írok, hogy hogy haladok vele, és tanácsokat is fogok kérni, úgyhogy számítok Rád :-)

interscaki 2011.07.09. 19:38:34

Egy ami nagyon fontos - szerintem - hogy akkor nem vetted meg, miért? Mert akkor úgy döntöttél, úgy érezted hogy nem. Nincsenek véletlenek! Lehet, hogy azzal a kis földdel sokkal nagyobb gondjait lettek volna mint amik ezzel lesznek - nyilván lesznek, de egy olyan lelkes emberről mint Te, amilyennek látszol, lepattan a kudarc mint a kavics a szélvédőről.:) Arról meg amúgy nem is beszélve, hogy ingyen volt, nem került félmillió forintodba, amit valljuk be manapság nagy küzdelmek árán lehet csak összekaparni. Nagyok sok sikert kívánok a kis kerthez, át tudom érezni a lelkesedést a kis "birodalomnak" !:))

jszcst 2011.07.11. 13:11:03

óóó, köszönöm, igazán jól esett :-) igyekszem, már belevetettem magam a szakirodalomba, de már kaptam olvasmányt is!! Igen, tényleg nincsenek véletlenek, és jó volt a rávilágtás a 'lényegre':-) köszi!
süti beállítások módosítása