Szeretem a Kung-fu Pandát, amiben a panda kacsapapája megosztja fiával a titkosösszetevőjű leves titkos összetevőjét :-)

Nos, most én is így teszek Veletek!

Imádom Jamie Oliver vidéki konyhája videóit. Sokáig fizikai fájdalmaim voltak, mert annyira szerettem volna 'így' élni. Aztán 'kinőttem' ebből a fóbiámból, mára már tudom, így fogunk élni :-) ha nem így élünk most is, hahaha :-)

Szóval ott a bab és társai résznél babfasírtot csinál, amit én hitetlenkedve néztem, miközben ellenállhatatlan vágyat éreztem, hogy kipróbáljam. 

És tegnap megcsináltam. Olyan egyszerű, és fenomenális az íze!

Csináltam hozzá 'lufi' pitát, mert annyira tökély lett, hogy sütés közben tökéletesen felpúposodott, mint egy lufi, úgy felfújódott, ezért hívta Tamara lufipitének :-)

Ja, mert Tamara volt a főszakács, én csak a kiskukta, mert cseréltünk :-)

Babfasírt: 1kg hüvelyes zsenge bab, jobb esetben lóbab, 1 csokor koriander/petrezselyem, 1 marék mentalevél, só, bors, 3 gerezd fokhagyma, 1 tk rómaikömény, 1 kiskanál liszt, kevés olivaolaj. Mindent összeturmixolok, hogy krémes masszát kapjak. Forró olajba teszem, a következőképpen: két kanál segtségével formázok fasírtokat, oda-vissza. Kézzel nem nyúlok hozzá, mert ahhoz túl puha. Pár perc alatt ropogós barna külsejű, krémes belsejű (irreális friss pisztácia-zöld színű) fasírtok készülnek. 

Titkos összetevő: NINCS! mert nincs titkos összetevő, nem kell bele tojás, sütőpor, zsemlemorzsa, semmi!!!!! Ez így tökéletes! És így érzi azt, aki eszi, ebben biztosan van valami különleges, annyira finom :-)

A Tökéletes pite:  45 dkg liszt, 3,5 dl joghurt, 3 dkg vaj, só, 7 g szárított élesztő. Az alapanyagokból sima tésztát gyúrok, és én kb 3-4 órát kelesztettem, elvileg kevesebb is elég. Nyújtáshoz sok liszt kell, és száraz vasserpenyőben néhány perc alatt kisütöm. Tamara nyújtotta, nagggyon profi volt, olyan vékonyra nyújtotta, amilyenre csak tudta. Tényleg vékony volt, jó lisztes mindkét oldala!

Zöldség bele, és fokhagymás-kapros joghurttal kéri lelocsolni a megtömött pitéket. Mennyei, isteni, tökély!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr733034310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

muttertájgör 2011.07.04. 08:28:57

Hahó!

Ha nincs otthon vas serpenyőm milyen alternatívát javasolsz a pitához? a felhozatal: tűzhely+ különböző tepsik (bár szerintem egyik sem vas), különböző serpenyők (Tefal teflonos, gagyi tefloonos, meg valami rozsdamentes acél féle) no meg egy ikeás wok :D
Hm?
Köszi előre is:
Luca

jszcst 2011.07.04. 09:52:09

@muttertájgör: szia Luca! szerintem a minél vastagabb aljút válaszd, vagy az is jó lehet, ami a tűzhelyeken van, olyan edényalátét, ami szintén jó vastag. De mivel jó lisztes a vékony tészta, amit a serpenyőbe teszel, ezért egyikhez sem fog ragadni. Vagy marad a méhtelep, vasdarabja :-)))
süti beállítások módosítása