A gyerekeknek minikoruk óta varrónő varrja a legtöbb ruháit, felülmúlhatatlan érzés saját 'kollekcióval' rendelkezni. De idén nyárra kimaradt a varrónő, így nekiálltam én, alapdarabokat elkészíteni. Abszolút kezdő, abszolút analfabéta :-) Tesóm és anyukám már nagyobb teljestíményben csinálják, én kicsit le vagyok maradva. Ezért, és ebbből is látható, hogy gyerekruhát bárki tud készíteni!!

A gyerek nyári ruha alapszabályai:

1. válassz elasztikus anyagot

2. 'A' vonalvezetés, azaz lefelé kicsit bővülő szabás

3. kézzel, géppel megvarrható legyen

mi kell hozzá? én kaptam egy varrógépet anno, és nagyon örültem neki, csak úgy álltam előtte, mint kb maki a számítógép előtt :-))

ma is csak a nagyon alapvarrást használok, pont elég is. 

Kell stretch tű, és az anyaggal hasonló színű vagy totál eltérő színű cérna. 

Én nem használok szabásmintát, csak rápróbálom az anyagot pl Tamarára és aztán kivárom. Egyszer vettem egy Burdát, kinyitottam, hogy na én akkor varrok, és teljesen begabalyodtam a szabásminta térképbe, így lelombozódva csuktam össze, hogy na jó, akkor ezt most hagyjuk...

végül is csak egyet kell kikísérletezni, a többi már mehet a prototípus mintájára. Ha van jó meglévő ruha, akkor ezt le lehet másolni, ennél egyszerűbb nincs is :-)

például Ivánnak kisatlétákat varrok, el se szegem, csak olyan hanyagul, így igazi férfias benne :-) legalábbis az én szemembe :-))))

nos, és néhány példa, az elkészült darabokról (van közöttük olyan is, ami az én felsőm volt, csak összevettem belőle). a kisnadrágok régi kinőtt farmerok, engedtem a derék gumiból, levárgta, és vagy visszahajtottam, vagy varrtam rá egy kis csipkeszegélyt. A ruhák nyakbaakasztós pántja fonalak megfonva.

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr332963773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása