OK, lehet ez sokaknak nagyon egyszerű és primitív feladat, de talán akad olyan kezdő is, mint mondjuk én (voltam :-) ), akiket érdekel, főleg ezek után, a kötés. Mivel tegnap 'halálomon' voltam, ezért gondoltam egy kis figyelemelterelés és terápia céljából belevágok a kötés és kézimunka óriási-bonyolult világába. Nem kezdem ám el magyarázni, hogyan is kell kötni, inkább videókat teszek fel, ezek alapján kezdtem el én is tegnap, és szerintem egész használható anyagok..

A tegnapi nap eredménye egy fél  pár lábszárvédő, elvileg rizskötéssel, de szerintem össze-vissza sikerült :-) eddigi utánjárásom alapján a rizskötés az egy sor sima, egy sok fordított, de ez korán sem biztos h így van :-) kérlek Benneteket, akinek nagyobb jártassága van a kötésben, segítsen ki, javítson ki, ha vmi bődületes hülyeséget írnék :-) és ha van jobb, egyszerűbb, szebb megoldása az én próbálkozásaimra. Minden ötletet szívesen várok :-)))

szóval a lábszárvédő Tamarának, amit természetesen látni sem akart (hülye Anyám, azt hiszi, annyi 'trendi')..

 és a videók:

1. Hogyan szedjük fel a szemeket:
 

 

2. Hogyan kössünk fordított szemeket:
 

 

 3. Hogyan kössünk sima szemeket:
 

 

 4. Hogyan kössük el a végét:
 


 

Jó munkát!! folyt köv..

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr842295177

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fbb 2010.09.14. 12:21:51

Sziasztok!
Remélem, hogy már jobban vagytok! A kötés az tényleg jó terápiás dolog, ha az ember úgy tud rá időt szánni, hogy közben "nincs más dolga"...a rizskötést azt onnan ismered meg, hogy tényleg olyan, mintha rizsszemek lennének, amiket létrehoztál...az úgy jön létre, hogy kötöl egy szem simát és egy szem fordítottat. Ezt végig az egész soron. Aztán a következő sorban ellentétesen, ahol az előző sorban simát kötöttél, ott most fordítottat és ezt végig így....lehet , hogy nem volt túl érthető....:) Jó munkát hozzá! Puszi!

jszcst 2010.09.14. 12:40:00

@fbb: sziasztok!!
áááá, éreztem én, h nem stimmel vmi :-)) igen, vh nem hasonlított emlékeimben élt rizskötéshez :-) ez amolyan eklektikus lett :-)))))ááá, én is csak éjszaka kötöttem, este lefektettem a gyerekeket, és 9kor nekiláttam...éjfélig bírtam. ma kötöttem össze, és próbáltam ráadni Tamarára...na majd próbálkozok. tamarával is, meg a rizsszemekkel is :-) sok puszi**

fbb 2010.09.14. 15:35:50

@jszcst: Majd ha tényleg itt lesz az igazi hideg, akkor majd nem kell neki kétszer mondani...biztosan fel fogja venni Tami! :)Hát tényleg nem vagy semmi csajszi...én biztosan nem lennék képes még éjjel ilyeneket csinálni...pedig már hiányzik, hogy alkossak valamit...puszi!

jszcst 2010.09.14. 18:40:40

óóó, azóta már rátalált, most épp a 'nagyon tetszik, le se veszem' stádiumban van :-) ma szerencsém volt, mert a kisvakond filmnézése közben tudtam kötögetni,így gyorsan befejezem a párját. puszi*

hopp-hopp 2010.09.14. 19:59:34

go ahead!
én csak kutyacuccot kötöttem - de egy tél után hamar meguntam a tévénézés közben űzött kötögetést.

ma már varrunk.és hímzünk. az valahogy jobban fekszik.

:)

jszcst 2010.09.15. 18:09:48

kutyacucc...háát, nekem alábszárvédő bonyolultsága is feladja...felnézek rád!! aztán lehet én is beleunok a kötögetésbe :-) varrni szeretnék megtanulni, csak egyvalami hiányzik: a varrógép :-)) amúgy keresek használt, de használható, olcsó varrógépet!! ha Te vagy más esetleg tud...

-Syllbaba- 2011.11.28. 22:27:16

wáó! gyorsan tanulsz! Sálat kötök jelenleg, ezért fogalmam sincs, hogy kell körbekötni? Odáig eljutok, hogy megvan kívánt magasságom és hosszom. De hogy lesz abból lábszárvédő?
süti beállítások módosítása