Rohanunk. Állandó rohanás az életünk. Tekintetünk folyton a távolba réved, szinte remegünk, nehogy lemaradjunk valamiről. Valaki mesél egy utazást, egy élményt, ha valaki vásárol valamit, ha úgy érezzük, más él úgy, ahogy nekünk kellene, csak boldogtalanok lehetünk.


 

Nekem nehéz volt ez a felismerés, és még nehezebb volt megfogalmazni. Az egész világ, a reklámok, az emberek, a tárgyak, az utazási irodák, a tvműsorok, a nagyvolumenű koncertek, a kozmetikus, mindenki azt sugallja, gyere, tarts velünk, mert ha nem, lemaradsz, kimaradsz, unalmas lesz az életed, nélkülünk nem leszel szép, okos, művelt, trendi, sikeres, nélkülünk boldogtalan leszel. Pedig pont ebbe a hajszába 'boldogtalanodik' bele az ember. 

Kihasználatlanul hagyjuk a SAJÁT életünket, a SAJÁT  lehetőségeinket. Pedig csak magunk elé, köré kellene nézni, és feltenni magunknak a kérdést:

- maximálisan kihasználom az adottságaimat és a lehetőségeimet? a MEGLÉVŐ lehetőségeket?

- ÉLEM az életemet azokkal, akik körbevesznek, akik szeretnek és érdeklődnek irántam? 

- megteszek mindent, hogy boldog legyek? Vagy egyszerűen csak hagyom, hogy bármi,minden nélkül is boldog leszek?

- foglalkozok magammal annyit, hogy elégedett legyek önmagammal? Elfogadom magam ésaz életem olyannak, amilyen most? (ettől még törekedhetek arra, hogy változtassak azon, ami rossz)

Miért fontos rohanni vmi után? Álljunk meg egy kicsit, és töltsünk el egy kis időt a VALÓDI, JELENLEGI életünkben. Mert ez lenne a lényeg. Egy önmagával elégedett, a világgal megbékélt ember a jelenben él. Abból, ami van. Persze, fejlődünk, haladunk, de csak úgy működik a fejlődés, ha megéljük a jelent, és abból töltekezünk, haladunk tovább.. 

Mi is az időtöltés? Nincs időm, az idő pénz, időhiányban szenvedek, unatkozok...időbeosztás. az idő nagyon fontos. Mert rohanunk. mert nem elégszünk meg azzal, amit csinálunk, mindig más is kellene, így azt sem éljük meg, ami ADOTT. 

Vajon mikor töltöttem el hasznosabban, jobban az időm? Mikor mindenre sok időm volt, vagy most amikor alig van időm? (utálom ezt a megfogalmazást...időm van,nincs..)

Szeretnék több szabadidőt, hogy magammal tudjak foglalkozni... kérhetném, hiszen 5kor kelek, reggelit, ebédet csinálok, takarítok, bevásárolok, blogot írok, szervezek, rendezek, egész nap megyünk a gyerekekkel, Tamara egész emberes,Ivánt nem lehet az ágyra tenni,mert csak rajtam érzi jól magát és még ott van Edward, no meg Tibi. De hol vagyok én? Hát ITT. Itt élek, és igyekszem minél intenzívebben élni. Ha van 5 perc 'szabadidőm' azt olyan intenzíven élem,hogy még napokkal később is vissza tudom idézni,amit korábban nem mondtam volna el magamról. Ha meghallgatok egy számot, olyan intenzitással teszem, hogy más elmegy egy lazító terápiára, hogy mindazt átélje, amit én. Ha a gyerekekkel vagyok, olyan intenzitással ölelem át őket, hogy a föld is beleremeg a boldogsághormonok felszabadulásától. Ha fáradt és nyűgös vagyok, olyan intenzitással teszem, hogy magam is meglepődöm. Ha sikerül elmenni egy kávézóba a gyerekekkel,olyan intenzitással örülünk neki, hogy mindenki megirigyli, ezek aztán tudnak élni. Pedig ők mindennap járnak, mi meg havonta egyszer. 

DE, ha visszaemlékszem, amikor még annyi, de annyi szabadidőm volt, nem emlékszem több élményre, mint most. Sőt. most van csak igazán élmény, és nagyon sajnálnám,ha bármi is eltűnne jelenlegi nyüzsi életemből. Korán sem csinálom jól, inkább abban a korszakban járok,amikor már megfogalmazom a dolgaimat, problémáimat, de még sokszor a 'bort iszik,vizet prédikál' működik. Ez van, nem hiába nem világosodtam még meg,mint Buddha :-)
 

Igyekszem kihasználni a lehetőségeimet. Sokáig csak 'ácsingóztam' vmi más után,egy kert, egy családi ház, de ahogy Tesóm mondta egyszer, fogd föl úgy, az egész világ a TE  kerted. Így aztán járjuk a mezőt,erdőt, hegyet, pusztát, jövünk-megyünk,ismerkedünk a világgal. Mert most ezt a lapot osztották, vagy ebből főzzél vmit :-)

Mert milyen lapjaim is vannak: gyerekek, lakás, autó, főzés, család, blog, kevés pénz és sok energia. Igyekszem úgy főzni, mint egy étterembe,igyekszem sokat kirándulni, be akarom vezetni a kultúr programokat a hétköznapokba, el akarok kezdeni mozogni vmit, mert már 3 éve nem mozogtam, csak cipekedtem, összeszedettebb akarok lenni a hétköznapokban, precízebben akarom vezetni a 'háztartást', és jobban megismerni a világot és legfőképp önmagamat :-)

Mert most ez az idő van. Érzem. Kereshetnék tuti munkát, vágyódhatnék nagy társasági életre (beszéltem ebben a hónapban az összes fontos barátommal? meglátogattam őket?), szabadabb időbeosztásra, nagy karrierre, fehér nadrágra (Edward és a Gyerekek után már lemondtam), de JELENLEG, azaz MOST ez van. Ezt kell megélnem,ebből kell kihoznom a maximumot. 

Az én életem kicsiny porszem a Tiétekéhez képest, és így van ez fordítva is. De talán mindenki tud tanulni a másik próbálkozásaiból, talán általam meg tudod fogalmazni a SAJÁT problémádat is. Talán egymás és önmagunk által rájövünk, a saját életünk a legjobb, vagy ebből kell kihozni a legjobbat.

Mert CSAK élni lehet az ÉLETET. Minden pillanatban, sűrűn, töményen. Mert van akivel mindig történik valami, van aki meg arra vágyik, hogy mindig történjen vele valami. Te melyikbe akarsz tartozni? Csak rajtad múlik!

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr322253443

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fbb 2010.08.28. 10:32:29

A Most hatalma...
Hát igen...ha lemaradsz, kimaradsz? ezt én is átéltem... És szégyelltem magam, magam előtt, mert azt gondoltam, hogy most irigykedem és közben nem vettem észre a saját életem csodáit. Amikor azt hittem, hogy ha nem megyek külföldre és nem próbálom ki magam,hogy ott hogyan tudnék boldogulni, akkor én egy senki vagyok és nem váltottam valóra az egyik álmomat. Közben rájöttem, hogy nem ez a lényeg, hogy hol vagyunk, hanem az hogy hogyan vagyunk mi magunk magunkkal, gyökereinkkel és a múltunkkal és most nemcsak azt a pár évet értem alatta, amit megéltünk, hanem az egész ősi időt, ami magában foglalja a születést, halált, a befogadást, az elengedést. Mindent és mindenkit... Közben láttam hazajönni másokat külföldről és nem lettek boldogabbak, csak tapasztaltabbak...a gyökereinkkel nem tudunk mit csinálni...el kell fogadni, úgy ahogy van és igen, nem szabad elvárásainknak lenni semmivel szemben. Nem menekülhetünk saját magunk elől. Sőt szembe kell(ene) nézni saját félelmeinkkel. Persze minden okkal történik és mindenből tanulhatunk valamit. Én most a gondolat nélküliséget szeretném megtanulni, kilépni saját magam korlátaiból, tudni azt teljes elmémmel, hogy az agyam csak egy eszköz és nem arra, hogy negatív gondolatokat generáljon, hanem funkcionális eleme a létemnek. Szeretném én is megélni a teljes boldogságot,uralni magamat de teljesen. A művészek már nagyon közel vannak ehhez a dologhoz. Így kérdezd meg Tibit...hiszen, aki alkot, az teljesen kívül kerül saját határain, akkor elkap valamit, ami magával ragadja, teljes felszabadulás, a tiszta boldogság...
Mióta itthon vagyok, több lehetőségem van eltöprengeni ezeken a dolgokon...csak nehéz eljutni a megvalósításig.
Ja és utálom,hogy ebben a világban sokan kifelé élnek...mutatják a szépet, jót, miközben belül problémásak ők is...mert mindenki az, de ez kifelé nem mehet ki. Hazudnak. És én nem akarok hazugságban élni...mi van abban, ha az embernek épp ..ar kedve van? Persze, ha az agyamból ki tudnám zavarni, söpörni a gondolatokat, amik ezt okozzák, akkor ez is megszűnne, vagy teljesen el tudnám sajátítani a mindig és mindenkor nézzük a pozitív oldalát a dolgoknak önhatalmat. Van még bőven min gondolkozni,vagy épp nem gondolkodni, de úgy érzem, hogy ez nem lesz elég...sokkal több kell ehhez. A megtisztuláshoz szenvedés és fájdalom társul. Persze nem éppen fizikai. Azt hiszem, hogy ez alatt a pár év alatt, sikerült pár trutyis dologba nyúlni és lehet, hogy nyakig el kellene benne merüljünk, hogy megértsük az életet és magunkat. HÁt ennyi....
süti beállítások módosítása