jszcst 2010.08.19. 07:43

Batikolás

Tesóm ötletére vettem textilfestéket, és elhatároztam (az ő sikerükre), hogy régi, foltos, színhibás ruháinkat befestem. Vettem a Tescoba fekete, piros és kék festéket. A fekete kellett Tibi egyik nadrágjának, ami világos színű volt (150 F-ért túrt Gap, oldalzsebes, teljesen rendben van), a pirosat gondoltam Tamara egyik sárga színű szoknya-zakó befestésére, a kék meg a piroshoz keverve lilát adván, a Tamara kopott lila hordozójának az újrafestésére kellett.

Sajnos elég kevés szín volt (ezeken kívül csak a barna, de azt meg nekem sikerült önmagamtól is elérni, lásd majd később :-) ), szerettem volna sárgával, türkisszel, rózsaszínnel és más intenzív színekkel dolgozni...

A leírás alapján 80-90 fokra hevített vízbe kell dobni a festéket, bele a ruhát 20 perce, vagy többre, aztán literenként egy kanál sóval/ecettel fixálni, míg kihűl a víz. 

A nadrág tökéletes lett, a lila hordozó is. Csináltam egy harisnyát is, Tamaráé, fakó rózsaszín volt, össze-vissza gumiztam, aztán bele a festékbe. 

A sárga ruhával volt a gond. Mert elég műszálas volt, mint kiderült...a piros festékbe mártva (amúgy is fakó sárga volt, ez volt a bajom...) mustársárga lett, aztán amikor beletettem a kék festéket is (nem számoltam azzal, hogy nem a piros ruhához adok kéket, hanem egy sárga ruhához pirosat és kéket), és természetesen, mint ahogy azt minden általános iskolás tudja, barna lett. Fosss barna...na de Tibinek tetszett, és megszáradva már én is látok benne fantáziát, csak kicsit fel kell tuningolni :-)
 

Korábban találtam egy anyagot a batikolásról, megosztom veletek, még próbálkozom a batikolással, sikereimet majd felrakom :-)

addig is itt lehet csemegézni :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr142232289

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása