Nem adom fel, és csak azért is nyári hangulatot csinálok, előbb utóbb majd utolér a jóidő is (ha más nem hát jövő nyáron :-) ).

Mivel a hétvégére már 30 fokot ígérnek, ezért elhatároztam, gyúrok rá egy kicsit, nehogy a végén váratlanul érjen a kánikula. Jönnek ám fagyireceptek is, de most kezdjük az alapoknál: mi kell egy jó fagyihoz? hát ropogós, illatos tölcsér. A Gerbeaud cukrászdát azért szeretem, mert ott helyben sütik a tölcsért, és ott ettem először, meleg, illatos tölcsérbe rakott krémes fagyit. El is határoztam, ilyen nekem is kell. Aztán elfelejtettem az egészet, de egyszer a hajdúböszörményi DM-ben (vagy Rossmannban???) megláttam! Tölcsér-ostyakészítő (nem azonos a gofrival!!) 2990Ft-ért. Azonnal vettem is egyet, és nekem nagyon bevált. Ezért hát jöjjön egy tuti tölcsérrecept, egyenesen Angliából. Eddig nem ezt a receptet használtam, de most kipróbálom! Fagyim ugyan még nincs, de majd az is elkészül hozzá :-) Vagy utólag :-) 

 Íme:  

Alap tölcsér recept:
4 nagy tojás fehérje

1 1/2 csésze porcukor

1 csésze liszt

1/4 teáskanál sütőpor

1/4 teáskanál só

1/2 csésze olvasztott, de langyos vaj

1 vaníliarúd összeőrölve

1 tábla tejcsoki/étcsoki feldarabolva

1 tábla fehér csoki feldarabolva

1/2 csésze színes cukorka

Tölcsér: Bélelj ki két sütőlapot sütőpapírral, és tedd félre. Melegítsd elő az ostyasütőt. Verd fel a tojásfehérjéket egy nagy tálban. A cukrot, lisztet, sütőport, sót keverd össze. Tedd bele a felvert tojáshabot és keverd össze. Keverd bele az olvasztott langyos vajat és a vanília őrleményt. Kis adagokban süsd ki az ostyát az ostyasütőben, mikor kész, vedd ki, és tekerd fel a műanyag kúpra, lehetőleg minél gyorsabban. Hagyd kihűlni a kúpon addig, míg meg nem tartja a formáját. Aztán vedd le a formáról, és süsd ki a többi tölcsért is.  
Tölcsér dekorálás: Gőz fölött olvaszd fel a fehér és tejcsokit, majd mártsd bele a tölcsérek tetejét az olvasztott csokiba. Amint kiemeled, egy életlen késsel távolítsd el róla a felesleget, és szórd meg különféle cukorkákkal, gyöngyökkel (ha akarod). Helyezd őket az előkészített sütőpapírokra, és tedd hűvös-hideg helyre, hűtőbe.

1 komment

Címkék: fagyi recept

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr242047479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jszcst 2010.08.10. 15:29:14

perfect!!csak most csináltam meg, de tökéletesen ropogós, ízletes és édes!!! kicsit sokalltam a tojásmennyiséget, de pont ettől olyan ropogós!!!!!!!!!isteni :-)))
süti beállítások módosítása