nem vagyok oda a tejszínhabért. de mióta Tamara velünk van, megbékéltem. de ez csak a frissen felvert tejszínhabra vonatkozik. 

emlékszem, ott kezdődött minden, hogy Tamara a pocakomban tejszínhabot rendelt. mivel sokat utaztam akkoriban, ezért legtöbbször este, mikor holtfáradtan hazaértem, álltam neki teljesíteni a kívánságát. mivel alsó, felső, oldalsó szomszédok vannak, ezért egy robotgépet nem kapcsolhattam be este 10kor. meg főleg azért sem, mert egész napos pörgés, dugóban-autóban ülés után már egy porcikám sem kívánta, a pörgő-zajoló-rángatózó robotgépet, alias habverőt. 

ekkor kezdődött minden. a kapcsolatom a tejszínnel. mert fogtam egy nagy tálat, és egy kézi habverőt, és elkezdtem verni. mivel fáradt voltam, ezért csak monoton, lassan tudtam verni. közben Tibinek meséltem a napi akciókat, és mire oda-odasandítottam, egyre szebb lett a tejszínhab. és beleszerettem. rájöttem a tejszínhabot csak kézzel lehet felverni! egész más az íze, nincs az a nyüzüge érzés, csak laza, békebeli, de kőkemény hab. mert rájöttem, hogy a tejszínt nem verni kell izomból,erővel, hanem lazán paskolni, közben pihenni, beszélgetni. hagyni neki időt. az egész szerintem időben nem több,mint géppel, izzadságszaggal, csak az érzés más. megfogalmazhatatlan. egyszer próbáljátok ki. ha más miatt nem, hát terápiás jelleggel az ablak előtt, a teraszon, a diófa alatt, vagy csak a tv előtt. 

előtte tedd be a mélyhűtőbe a habtejszínt egy félórára, vagy jobb esetben házi tejszínt, és tiszta, nagy edénybe öntsd, és verheted is. csak laza kézmozdulatokkal. ne kapkodj. jó sok levegővel, nagy mozdulatokkal, vagy ahogy jól esik. 5-10 perc, és kőkemény habot kapsz cukor, habfixáló és egyéb ökörségek  nélkül. az íze fantasztikus! 

ez csak azért jutott eszembe, mert az előbb vertem fel a habot, mert kiscsaládom gesztenyepürét rendelt tejszínhabbal, így nincs mit tenni, cselekedni kell :-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://wholeliving.blog.hu/api/trackback/id/tr421986758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása